Марки


Каменица

Първата бира на България

Каменица е първата бира на България. Създадена през 1881 г. в Пловдив, марката поставя началото на развитието на пивоварната индустрия в България.
В основата на създаването й са двама швейцарци с предприемчив дух - Рудолф Фрик и Фридрих Сулцер, които пристигат на Балканите в началото на 70-те години на 19 век. По същото време техен сънародник – Кристиан Август Бомонти, който живее в Османската империя, вече е основал бирена фабрика в Цариград и планира експанзия към Пловдив. Р. Фрик и Е. Сулцер са впечатлени както от кехлибарената напитка, така и от предприемчивата му идея. Приемат предизвикателството да започнат съвместно дело – създаването на марката Каменица.
Установяват се в Пловдив и през 1879 г. стартират производството на бира. През 1881 г. е регистрирана първата българска търговска марка бира – Каменица и това се счита за началото на пивоварната индустрия в България.
В периода 1879 -1881 г. пивото се произвежда ръчно в малка работилница в квартал “Алтъ тепе”, но амбициите на Рудолф Фрик и Фридрих Сулцер са да построят модерна пивоварна. Избират място, за което легендата разказва, че там се е намирал “изчезналият” осми хълм на Филипопол. Името му е Петрица, но, с течение на времето, заради каменистия му характер, е преименуван на Каменица – което обяснява и произхода на името на марката.




Астика

На пазара от 1980 г.

Международно признатата перла на българската бирена индустрия през социализма  - Астика - още с излизането си на пазара през 1980 г. бързо се превръща в любима марка бира на много българи.
И това не е случайно – успехът на марката е предопределен още от името й. „Астика” произлиза от едноименното племе Асти, населявало плодородните тракийски земи. Неповторимият вкус на Астика се дължи на съчетанието на висококачествен малц с кристална вода от земите на древните траки – предпоставки, в които се крие тайната за кехлибарения цвят и плътната й пяна.

Астика печели пет поредни златни медала

Непосредствено след излизането й на пазара Астика започва да печели и първите си отличия. В периода 1981 – 1985 г. получава пет поредни златни медала от престижната "World selection". Последната награда е изключително ценна, тъй като се присъжда като "Златен медал с палма и трофей" за пет последователни върхови постижения. Любима марка и на елита по това време, Астика е и най-изнасяната българска бира през социализма, а Астика Лукс се утвърждава като символ на изключително качество не само на българския, но и на редица експортни пазари.




Бургаско

На пазара от 1971 г.

Марката Бургаско излиза на пазара през 1971 г. и бързо се превръща в символ на черноморското лято. През 1995 г. брандът  става част от портфолиото на „Каменица” АД, но мисията му да бъде неделима част от плажните емоции на жителите и гостите на южното черноморие остава непроменена и днес. Затова марката търпи развитие  и навлиза в нови сегменти – кен, PET бутилки, а през 2005 г. Бургаско излиза и с нова и осъвременена стъклена бутилка.

Морето, слънцето, Бургаско

Бургаско създава естествена емоционална връзка с черноморския град, чието име носи. Затова и визуалната му идентичност съдържа елементи, символи на топлия крайбрежен град и бита в него: корабът и котвите, свързани с корабните въжета,  поясът и вълните във фона. По тази причина брандът е и единствената марка, чийто етикет е запазил почти същия вид от създаването си до настоящия момент.
В спомените и носталгията по топлите лета пък се корени слоганът на марката „Морето, слънцето, Бургаско”.



Славена


                                   Най-младата марка бира

Славена е най-младата марка в портфолиото на „Каменица” АД. Тя излиза на пазара през декември 2000 г.и е позиционирана в ниския ценови сегмент.

Mисия - добра бира на ниска цена

Мисията на марката е да даде на потребителя възможност да се наслаждава на добра бира на ниска цена. Технологията на производство я прави лека и пивка, с едва доловим хмелов аромат, затова и слоганът на марката е „Времето лети ... със Славена”

История на името на марката

Изборът на името „Славена” идва със своята история. Освен, че е изключително красиво българско име, то е и със славянски произход. Асоциацията със славяните не е случайна, тъй като те са известни като едни от първите майстори пивовари в Европа.

Пазарен дял

В същото време „Славена” означава и „слава”. Марката оправдава това тълкуване още през първата година след излизането си. Тогава продажбите й достигат „славни” резултати, които й носят 6% пазарен дял.




Stella Artois

От 1366 г.

Stella Artois® е най-продаваната белгийска бира. Първите исторически сведения за нея датират от 1366 г. и се свързват с пивоварната Den Hoorn в гр. Льовен. През 1717 г. майсторът пивовар Себастиан Артоа купува пивоварната и променя името й на Artois. Пивоварите създават бира специално за Коледа, която наричат „Stella” – в превод от лантински – „звезда”. Пивото се приема изключително добре, в резултат на което започва да се предлага през цялата година.
Шест века по-късно марката олицетворява традициите и изключително високото качество на белгийската пивоварна школа. Отличава се с пълноценен, деликатно горчив вкус с малцова сърцевина и ясно изразен послевкус, и неслучайно е наричана „течното белгийско злато”.
За своето шествековно съществуване марката  успява да създаде и наложи свои уникални и разпознаваеми символи – характерният й бокал, ритуалът от девет стъпки за наливане и поднасяне на Stella Artois® Спазването на традицията на древния ритуал е гаранция, че днес белгийското пиво се поднася по същия автентичен начин, както и  преди повече от шест века. Факт, който гарантира, че ценителите на Stella Artois® по целия свят се наслаждават на своя бокал Stella Artois®  така, както биха го направили и в самата й родина – Белгия.





Beck's


Създадена в гр. Бремен през 1873 г., Beck’s e немска марка бира номер едно в света и синоним на безкомпромисно качество. Носи името на Хайнрих Бек, един от основателите на пивоварната. Отличава се с изключително свеж, леко горчив вкус на една от най-светлите бири от типа Lager.

История на качеството и традициите

След близо 140 години история марката съхранява и до днес качеството и традициите си. Век по-късно Beck’s продължава да се произвежда по оригинална рецепта. И до ден днешен хмелът, от който се вари Beck’s, е от прочутия регион Hallertau в Германия, всяка една бутилка се произвежда по стандартите на Закона за чистота на бирата, валиден още от 1516 г.
От самото начало Beck`s недвусмислено заявява своята философия – вярата в иновациите и независимото мислене -  и във време, в което всички бири са в кафяви бутилки, тя е първата в зелена.
Това, разбира се, е „само част от историята”. Философията й предопределя и нейния таргет –  марката се превръща в част от начина на живот на модерните млади хора. Обещанието да бъдеш винаги различен съвсем не е лесно за изпълнение, но Beck`s  успява да бъде в крак с динамиката на всичко случващо се около нас и най-често не просто следва тенденциите, а ги въвежда.





Staropramen

Отлична бира, отлична наистина

Staropramen е пражка бира #1 в света. Създадена през 1869 г., Staropramen носи в себе си духа и завладяващата атмосфера на Прага и е неизменна част от развитието на европейската столица. Само десетилетие след създаването си, през 1880 г., Staropramen получава най-високото признание – по време на посещение в Пивоварната в квартал „Шмихов”, където се произвежда прочутата марка, Император Франц Йозеф I, опитвайки пивото, възкликва “Отлична бира, отлична наистина!”. Височайшето отличие не е случайно – Staropramen e с мек вкус на малц, съчетан с изтънчена горчивина на първокласен хмел.
Всички тези характеристики, които придават на Staropramen уникалност, са съхранени и до днес, и затвърждават марката като пражка бира # 1в света.

Достъпна в над 30 държави

Тя е достъпна и „пренася” духа и атмосферата на Златна Прага в над 30 държави в целия свят. България е една от тях. У нас, като част от портфолиото на “Каменица”  АД,  Staropramen  присъства от 2005 г. Предлага се в разновидностите си класически 0,5 л. в стъклена бутилка, наливен и в кен, и Staropramen тъмно наливно пиво.



Hoegaarden

Леко сладък привкус

Hoegaarden е автентично пшенично пиво. Създадено е в Белгия през далечната 1445 г. в едноименното село Hoegaarden от монасите в местния манастир. Те решават да експериментират с рецептата и смесват традиционните за бирата съставки минерална вода, ечемик и хмел с подправки като кориандър и аромат на портокал, което придава на Hoegaarden леко сладък привкус и освежаваща тръпчивост. „Иновацията” се оказва успешна, и днес, пет века по-късно, Hoegaarden е международно  призната от ценителите на качественото пиво марка в повече от 30 държави в целия свят.
Характерният й непрозрачен цвят се дължи на технологията на приготвяне от немалцувана пшеница, прецизно подбран хмел и изворна вода. Отличава се и с уникален процес на производството - двойна ферментация с протичащо в бутилката „успокояване”.
Насладата от консумацията й е пълна, когато автентичното пшенично пиво се налива в следната последователност - отливане, разклащане, доливане. Консумира се в характерната за Hoegaarden оригинална шестоъгълна чаша, която прави възможно  пълноценното разгръщане на автентичния й вкус.
В България марката е импортен бранд, част от портфолиото на „Каменица” АД.




Leffe

800 години история

Leffe е традиционна белгийска бира с близо 800-годишна история. От създаването си до днес тя се приготвя според автентичните рецепти на монасите от белгийските абатства. Специфичният вкус на Leffe се дължи на внимателно подбрания ароматен малц, който придава на бирата тъмно жълтия й  отличителен цвят.
В България се предлагат Leffe Blonde и Leffe Brune.
Leffe Blonde е суха, плодова, леко пикантна бира, с плътен, мек, и, едновременно с това изтънчен вкус.
Leffe Brune съчетава разнообразни вкусове, отличава се с наситен аромат на препечен карамел с леко сладък завършек.
В България, марката се внася и е част от портфолиото на „Каменица” АД.