Каменица
Първата бира на България

В основата на създаването й са двама швейцарци с предприемчив дух -
Рудолф Фрик и Фридрих Сулцер, които пристигат на Балканите в началото на
70-те години на 19 век. По същото време техен сънародник – Кристиан
Август Бомонти, който живее в Османската империя, вече е основал бирена
фабрика в Цариград и планира експанзия към Пловдив. Р. Фрик и Е. Сулцер
са впечатлени както от кехлибарената напитка, така и от предприемчивата
му идея. Приемат предизвикателството да започнат съвместно дело –
създаването на марката Каменица.
Установяват се в Пловдив и през 1879 г. стартират производството на
бира. През 1881 г. е регистрирана първата българска търговска марка бира
– Каменица и това се счита за началото на пивоварната индустрия в
България.
В периода 1879 -1881 г. пивото се произвежда ръчно в малка
работилница в квартал “Алтъ тепе”, но амбициите на Рудолф Фрик и Фридрих
Сулцер са да построят модерна пивоварна. Избират място, за което
легендата разказва, че там се е намирал “изчезналият” осми хълм на
Филипопол. Името му е Петрица, но, с течение на времето, заради
каменистия му характер, е преименуван на Каменица – което обяснява и
произхода на името на марката.
На пазара от 1980 г.

И това не е случайно – успехът на марката е предопределен още от
името й. „Астика” произлиза от едноименното племе Асти, населявало
плодородните тракийски земи. Неповторимият вкус на Астика се дължи на
съчетанието на висококачествен малц с кристална вода от земите на
древните траки – предпоставки, в които се крие тайната за кехлибарения
цвят и плътната й пяна.
Астика печели пет поредни златни медала
Непосредствено след излизането й на пазара Астика започва да печели и първите си отличия. В периода 1981 – 1985 г. получава пет поредни златни медала
от престижната "World selection". Последната награда е изключително
ценна, тъй като се присъжда като "Златен медал с палма и трофей" за пет
последователни върхови постижения. Любима марка и на елита по това
време, Астика е и най-изнасяната българска бира през социализма, а
Астика Лукс се утвърждава като символ на изключително качество не само
на българския, но и на редица експортни пазари.
На пазара от 1971 г.

Морето, слънцето, Бургаско
Бургаско създава естествена емоционална връзка с черноморския град,
чието име носи. Затова и визуалната му идентичност съдържа елементи,
символи на топлия крайбрежен град и бита в него: корабът и котвите,
свързани с корабните въжета, поясът и вълните във фона. По тази причина
брандът е и единствената марка, чийто етикет е запазил почти същия вид
от създаването си до настоящия момент.
В спомените и носталгията по топлите лета пък се корени слоганът на марката „Морето, слънцето, Бургаско”.

Най-младата марка бира
Славена е най-младата марка в портфолиото на „Каменица” АД. Тя излиза на пазара през декември 2000 г.и е позиционирана в ниския ценови сегмент.
Mисия - добра бира на ниска цена
Мисията на марката е да даде на потребителя
възможност да се наслаждава на добра бира на ниска цена. Технологията на
производство я прави лека и пивка, с едва доловим хмелов аромат, затова
и слоганът на марката е „Времето лети ... със Славена”
История на името на марката
Изборът на името „Славена” идва със своята история.
Освен, че е изключително красиво българско име, то е и със славянски
произход. Асоциацията със славяните не е случайна, тъй като те са
известни като едни от първите майстори пивовари в Европа.
Пазарен дял
В същото време „Славена” означава и „слава”. Марката оправдава това
тълкуване още през първата година след излизането си. Тогава продажбите й
достигат „славни” резултати, които й носят 6% пазарен дял.
Stella Artois
От 1366 г.

Шест века по-късно марката олицетворява традициите и изключително високото качество на белгийската пивоварна школа. Отличава се с пълноценен, деликатно горчив вкус с малцова сърцевина и ясно изразен послевкус, и неслучайно е наричана „течното белгийско злато”.
За своето шествековно съществуване марката успява да създаде и наложи свои уникални и разпознаваеми символи – характерният й бокал, ритуалът от девет стъпки за наливане и поднасяне на Stella Artois® Спазването на традицията на древния ритуал е гаранция, че днес белгийското пиво се поднася по същия автентичен начин, както и преди повече от шест века. Факт, който гарантира, че ценителите на Stella Artois® по целия свят се наслаждават на своя бокал Stella Artois® така, както биха го направили и в самата й родина – Белгия.
Beck's

Създадена в гр. Бремен през 1873 г., Beck’s e немска марка бира номер едно в света
и синоним на безкомпромисно качество. Носи името на Хайнрих Бек, един
от основателите на пивоварната. Отличава се с изключително свеж, леко
горчив вкус на една от най-светлите бири от типа Lager.
История на качеството и традициите
След близо 140 години история марката съхранява и до
днес качеството и традициите си. Век по-късно Beck’s продължава да се
произвежда по оригинална рецепта. И до ден днешен хмелът, от който се
вари Beck’s, е от прочутия регион Hallertau в Германия, всяка една
бутилка се произвежда по стандартите на Закона за чистота на бирата, валиден още от 1516 г.
От самото начало Beck`s недвусмислено заявява своята философия – вярата в иновациите и независимото мислене - и във време, в което всички бири са в кафяви бутилки, тя е първата в зелена.
Това, разбира се, е „само част от историята”. Философията й
предопределя и нейния таргет – марката се превръща в част от начина на
живот на модерните млади хора. Обещанието да бъдеш винаги различен
съвсем не е лесно за изпълнение, но Beck`s успява да бъде в крак с
динамиката на всичко случващо се около нас и най-често не просто следва
тенденциите, а ги въвежда.
Staropramen
Отлична бира, отлична наистина

Всички тези характеристики, които придават на Staropramen уникалност,
са съхранени и до днес, и затвърждават марката като пражка бира # 1в
света.
Достъпна в над 30 държави
Тя е достъпна и „пренася” духа и атмосферата на Златна Прага в над 30
държави в целия свят. България е една от тях. У нас, като част от
портфолиото на “Каменица” АД, Staropramen присъства от 2005 г. Предлага се в разновидностите си класически 0,5 л. в стъклена бутилка, наливен и в кен, и Staropramen тъмно наливно пиво.
Леко сладък привкус

Характерният й непрозрачен цвят се дължи на технологията на
приготвяне от немалцувана пшеница, прецизно подбран хмел и изворна вода.
Отличава се и с уникален процес на производството - двойна ферментация с протичащо в бутилката „успокояване”.
Насладата от консумацията й е пълна, когато автентичното пшенично
пиво се налива в следната последователност - отливане, разклащане,
доливане. Консумира се в характерната за Hoegaarden оригинална
шестоъгълна чаша, която прави възможно пълноценното разгръщане на
автентичния й вкус.
В България марката е импортен бранд, част от портфолиото на „Каменица” АД.
Leffe
800 години история

В България се предлагат Leffe Blonde и Leffe Brune.
Leffe Blonde е суха, плодова, леко пикантна бира, с плътен, мек, и, едновременно с това изтънчен вкус.
Leffe Brune съчетава разнообразни вкусове, отличава се с наситен аромат на препечен карамел с леко сладък завършек.
В България, марката се внася и е част от портфолиото на „Каменица” АД.