Историята на „Каменица” АД започва със създаването на първата бира на България – Каменица
през 1881 г. След като през 1879 г. основателите на марката швейцарците
Рудолф Фрик и Фредерик Сулцер пристигат в Пловдив с намерението да
произвеждат бира, като следваща стъпка от своите бизнес начинания
решават да построят и модерна пивоварна. Така в периода 1897 г. – 1881
г. е изграден нов и модерен за времето си завод, а през 1882 г. в
Пловдивския окръжен съд е регистрирана Пивоварница „Каменица”.
Паралелно с това в североизточната част на пивоварната двамата швейцарци обособяват и голяма акациева градина, в която се предлага бира Каменица. Мястото бързо добива популярност сред пловдивчани и става част от социалния климат в града.
През 1885 г. Източна Румелия отпуска заем от 50 златни турски паунда за реконструиране на пивоварната. Средствата са инвестирани в закупуването на нова техника, благодарение на която годишният капацитет достига до 600 hl годишен обем. През 1912 г. той вече е 1200 hl.
За времето от 1913 г. до 1920 г. пивоварната преустановява дейността си заради войните, след което започва отново да функционира.
В периода 1940–1942 г. пивоварната отново е реконструирана, като това е предпоставка за поредното увеличаване на производствените й мощности - през 1947 г. те вече достигат 50 000 hl. Освен с увеличен капацитет, годината е важна за историята на компанията и с още един факт – тя е национализирана и преименувана на „Пивоварна „Родопи”, част от системата на “Алкохолни напитки”.
През 1952 г. преминава към системата на Винпром и възвръща старото си име – „Каменица”. Развитието й продължава и десетилетие по-късно, през 1962 г., компанията вече реализира 200 000 hl на година. 1964 г. бележи преминаването на „Каменица” към системата на „Българско пиво”.
В унисон с нарастващия пазар, в периода 1977–1981 г. е извършена поредната модернизация. 1989 г. записва в историята на компанията произведен годишен обем от 600 000 hl.
През 1994 г. немската компания “Брау унд Брюнен” прави опит за приватизация на „Каменица”, който се оказва неуспешен. Промяната обаче идва година по-късно. През м. март 1995 г. третата по големина пивоварна компания в света, белгийската Интербрю, придобива 70% от капитала на „Каменица” и става неин мажоритарен собственик. В последствие белгийската компания приватизира последователно и Бургаско пиво, Астика, Плевенско пиво. Следваща стъпка е обединението на четирите компании в една обща – „Каменица” АД – икономически акт, който гарантира оптимизация на процесите и по-висока ефективност на производство и управление.
През 2004 г. Интербрю се обединява с бразилската пивоварна компания АмБев – в топ 5 на световните производители на бира, което води до създаването на ИнБев – световният пивоварен лидер, част от който до 2009 г. е „Каменица” АД.
"Каменица" АД днес
„Каменица” АД e част от групата компании StarBev Group, контролирани от фонда за частни инвестиции CVC Capital Partners. До придобиването й от CVC Capital Partners в края на 2009 г. компанията е част от най-големия производител на бира в света Anheuser-Busch InBev.
Портфолиото на „Каменица” АД включва местните марки Каменица, Астика, Бургаско пиво, Славена, както и водещите световни марки Stella Artois, Beck’s и Staropramen.
Дружеството оперира с две пивоварни в градовете Пловдив и Хасково. Общият брой на заетите възлиза на около 780 работници и служители и с това компанията е най-големият работодател в бирената индустрия в страната.
Основни принципи в развитието и управлението на компанията са инвестициите и иновациите. За последните четири години (2008 – 2011 г. ) „Каменица” АД инвестира повече от 68 млн. лева, по-голямата част от които са вложени в пивоварните в Хасково и Пловдив.
През 2011 г. “Каменица” АД пусна на пазара иновативни продукти, съобразени с вкусовете и очакванията на консуматорите.
Последователната политика на инвестиции и иновации доведе до трайно нарастване на пазарния дял на “Каменица” АД. През 2011 г. той бележи ръст от 3,8 процентни пункта спрямо предходната година, което затвърждава имиджа на компанията като най-динамично развиващата се пивоварна на българския бирен пазар.
За СтарБев Груп
StarBev Group e водеща за Централна и Източна Европа група от пивоварни компании, създадена през декември 2009 г. в резултат на продажбата от страна на Anheuser-Busch InBev´s (AB InBev) на пивоварните си операции в тази част на Европа на фонда за частни инвестиции CVC Capital Partners.
Групата оперира на територията на девет държави от Централна и Източна Европа – Чехия, Унгария, България, Румъния, Хърватия, Сърбия и Черна гора. Има също и операции в Босна и Херцеговина и Словакия. StarBev Group e безспорен лидер на пазара в три от страните от групата, а в останалите държави заема втора или трета позиция.
StarBev има богато портофолио от повече от над 20 марки, в това число водещи брандове Staropramen, Borsodi, Kamenitza, Bergenbier, Ozujsko, Jelen и Niksicko, разнообразно портфолио от популярни локални марки, както и международните премиални марки Beck´s, Hoegaarden, Leffe, Lowenbrau и Stella Artois, произвеждани по лиценз на AB InBev.
Флагман на StarBev Group е пражка бира номер едно в света Staropramen, която се изнася в повече от 30 страни.
За повече информация: www.starbev.com
Паралелно с това в североизточната част на пивоварната двамата швейцарци обособяват и голяма акациева градина, в която се предлага бира Каменица. Мястото бързо добива популярност сред пловдивчани и става част от социалния климат в града.
През 1885 г. Източна Румелия отпуска заем от 50 златни турски паунда за реконструиране на пивоварната. Средствата са инвестирани в закупуването на нова техника, благодарение на която годишният капацитет достига до 600 hl годишен обем. През 1912 г. той вече е 1200 hl.
За времето от 1913 г. до 1920 г. пивоварната преустановява дейността си заради войните, след което започва отново да функционира.
В периода 1940–1942 г. пивоварната отново е реконструирана, като това е предпоставка за поредното увеличаване на производствените й мощности - през 1947 г. те вече достигат 50 000 hl. Освен с увеличен капацитет, годината е важна за историята на компанията и с още един факт – тя е национализирана и преименувана на „Пивоварна „Родопи”, част от системата на “Алкохолни напитки”.
През 1952 г. преминава към системата на Винпром и възвръща старото си име – „Каменица”. Развитието й продължава и десетилетие по-късно, през 1962 г., компанията вече реализира 200 000 hl на година. 1964 г. бележи преминаването на „Каменица” към системата на „Българско пиво”.
В унисон с нарастващия пазар, в периода 1977–1981 г. е извършена поредната модернизация. 1989 г. записва в историята на компанията произведен годишен обем от 600 000 hl.
През 1994 г. немската компания “Брау унд Брюнен” прави опит за приватизация на „Каменица”, който се оказва неуспешен. Промяната обаче идва година по-късно. През м. март 1995 г. третата по големина пивоварна компания в света, белгийската Интербрю, придобива 70% от капитала на „Каменица” и става неин мажоритарен собственик. В последствие белгийската компания приватизира последователно и Бургаско пиво, Астика, Плевенско пиво. Следваща стъпка е обединението на четирите компании в една обща – „Каменица” АД – икономически акт, който гарантира оптимизация на процесите и по-висока ефективност на производство и управление.
През 2004 г. Интербрю се обединява с бразилската пивоварна компания АмБев – в топ 5 на световните производители на бира, което води до създаването на ИнБев – световният пивоварен лидер, част от който до 2009 г. е „Каменица” АД.
"Каменица" АД днес
„Каменица” АД e част от групата компании StarBev Group, контролирани от фонда за частни инвестиции CVC Capital Partners. До придобиването й от CVC Capital Partners в края на 2009 г. компанията е част от най-големия производител на бира в света Anheuser-Busch InBev.
Портфолиото на „Каменица” АД включва местните марки Каменица, Астика, Бургаско пиво, Славена, както и водещите световни марки Stella Artois, Beck’s и Staropramen.
Дружеството оперира с две пивоварни в градовете Пловдив и Хасково. Общият брой на заетите възлиза на около 780 работници и служители и с това компанията е най-големият работодател в бирената индустрия в страната.
Основни принципи в развитието и управлението на компанията са инвестициите и иновациите. За последните четири години (2008 – 2011 г. ) „Каменица” АД инвестира повече от 68 млн. лева, по-голямата част от които са вложени в пивоварните в Хасково и Пловдив.
През 2011 г. “Каменица” АД пусна на пазара иновативни продукти, съобразени с вкусовете и очакванията на консуматорите.
Последователната политика на инвестиции и иновации доведе до трайно нарастване на пазарния дял на “Каменица” АД. През 2011 г. той бележи ръст от 3,8 процентни пункта спрямо предходната година, което затвърждава имиджа на компанията като най-динамично развиващата се пивоварна на българския бирен пазар.
За СтарБев Груп
StarBev Group e водеща за Централна и Източна Европа група от пивоварни компании, създадена през декември 2009 г. в резултат на продажбата от страна на Anheuser-Busch InBev´s (AB InBev) на пивоварните си операции в тази част на Европа на фонда за частни инвестиции CVC Capital Partners.
Групата оперира на територията на девет държави от Централна и Източна Европа – Чехия, Унгария, България, Румъния, Хърватия, Сърбия и Черна гора. Има също и операции в Босна и Херцеговина и Словакия. StarBev Group e безспорен лидер на пазара в три от страните от групата, а в останалите държави заема втора или трета позиция.
StarBev има богато портофолио от повече от над 20 марки, в това число водещи брандове Staropramen, Borsodi, Kamenitza, Bergenbier, Ozujsko, Jelen и Niksicko, разнообразно портфолио от популярни локални марки, както и международните премиални марки Beck´s, Hoegaarden, Leffe, Lowenbrau и Stella Artois, произвеждани по лиценз на AB InBev.
Флагман на StarBev Group е пражка бира номер едно в света Staropramen, която се изнася в повече от 30 страни.
За повече информация: www.starbev.com